GATE OF LONGING

 

A gate made of glass, wood, and sound  inspired by ideas of sight, mirroring and transparency as metaphors for relations between people.

 

The glass is both transparent and reflective. This allows one to simultaneously see oneself, the space behind the glass, and the illusory space within the reflections of the glass.

 

The sound in the installation is an ever-changing soundscape of a reworked love ballad “Song of the 18 Swans”, which has been slowed down considerably.

 

The sound is transmitted through vibration speakers onto the sheets of glass, which then function as speakers. In one gate, the sound stems from a guitar, the other from a cello.

 

With kind support from

 

The Danish Art Workshops
Den Hielmstierne-Rosencroneske Stiftelse
Gross. L.F. Foghts Fond
LÆNGSELSPORT

 

En port af glas, træ og lyd  med inspiration fra ideer om syn, spejling og gennemsigtighed som metaforer for relationer mellem mennesker.

 

Glasset er både gennemsigtigt og spejlende. Det betyder, at man samtidig kan se sig selv, rummet ude på den anden side af glasset, og det illusoriske rum i glassets refleksion.

 

Lyden i værket er et lydlandskab, som konstant opleves som forskelligt. Det består af en bearbejdet version af ”Visen om de 18 svaner”, som er blevet sat meget ned i tempo.

 

Lyden transmitteres igennem vibrationshøjtalere ud i glasset, som fungerer som højtalere. I det ene glas spilles melodien af en guitar, i den anden af en cello.

 

Med venlig støtte fra
The Danish Art Workshops
Den Hielmstierne-Rosencroneske Stiftelse
Gross. L.F. Foghts Fond
INSTALLATION

 

2015

 

Shown at
Breadfield, Malmö
Fortælle Galleriet
IBOS
INSTALLATION

 

2015

 

Shown at
Breadfield, Malmö
Fortælle Galleriet
IBOS
GATE OF LONGING

 

A gate made of glass, wood, and sound  inspired by ideas of sight, mirroring and transparency as metaphors for relations between people.

 

The glass is both transparent and reflective. This allows one to simultaneously see oneself, the space behind the glass, and the illusory space within the reflections of the glass.

 

The sound in the installation is an ever-changing soundscape of a reworked love ballad “Song of the 18 Swans”, which has been slowed down considerably.

 

The sound is transmitted through vibration speakers onto the sheets of glass, which then function as speakers. In one gate, the sound stems from a guitar, the other from a cello.

 

With kind support from

 

The Danish Art Workshops
Den Hielmstierne-Rosencroneske Stiftelse
Gross. L.F. Foghts Fond
LÆNGSELSPORT

 

En port af glas, træ og lyd  med inspiration fra ideer om syn, spejling og gennemsigtighed som metaforer for relationer mellem mennesker.

 

Glasset er både gennemsigtigt og spejlende. Det betyder, at man samtidig kan se sig selv, rummet ude på den anden side af glasset, og det illusoriske rum i glassets refleksion.

 

Lyden i værket er et lydlandskab, som konstant opleves som forskelligt. Det består af en bearbejdet version af ”Visen om de 18 svaner”, som er blevet sat meget ned i tempo.

 

Lyden transmitteres igennem vibrationshøjtalere ud i glasset, som fungerer som højtalere. I det ene glas spilles melodien af en guitar, i den anden af en cello.

 

Med venlig støtte fra
The Danish Art Workshops
Den Hielmstierne-Rosencroneske Stiftelse
Gross. L.F. Foghts Fond